úterý 15. března 2016

Meopta


Meopta - Lepší pohled na svět, stojí v názvu Přerovské firmy, která v denšní době zaměstnává přes 2200 lidí a její závod se rozprostírá na ploše 135m čtverečních. Základy byly položeny již v roce 1933 založením podniku Optikotechna. Ale nerad bych Vám zde dával nějaké přednášky z historie, ten kdo se bude chtít seznámit s historií Meopty pročte si ji na jejich stránkách www.meopta.cz je ale určitě potřeba zmíňit, že se Meoptě povedlo jako jedné z mála Českých firem expandovat do USA založit pobočku a otevřít se tak Americkému trhu, zbrojnímu průmyslu a trhu se zobracovacími přístroji.

Nic naplat Meopta byla jasnou volbou i pro mne. Před pár lety mne okolnosti donutily zakoupit novou kulovnici. Čím ji osadit? Nabídek dnešních prodejců je bezpočet. Co není na skladě ihned je k dostání do druhého dne nebo do dnů tří. Každopádně nečekáte, pokud jsi nevyberete opravdu nějakou pecku na kterou čeká půlka Evropy :-) ano i to se u některých modelů, stává.
Jelikož jsem před zhruba rokem a půl řešil nákup nové kulovnice, musel jsem automaticky přemýšlet o nákupu puškohledu volba padla na Meoptu, ne automaticky ale formou přirozeného výběru jsem pochopitelně postupoval od cenově nedosažitelného puškohledu Swarovski kde se ceny u jednotlivých typů pohybují bezproblémově kolem 50 tis Kč, přes, Zeiss, kde jsou parametry taky výborné a cenově vychází lépe ale opět model od modelu, značky Leopold, a Nikon mi posléze prodávající nenabízel a tudíž jsem neměl v danou chvíli potřebu se na tyto značky zaměřovat.

Pochopitelně jako každý jsem byl limitován finančními prostředky, které s již s pořízením kulovnice neshodovaly s původní myšlenkou prvotní investice. Asi po 25 minutové debatě a zkoušení padla volba na model 3 -12x56 RD se světelným bodem a s možností dle světelných podmínek s různými stupni nastavení světelného bodu.  Předchoí puškohled, který jsem používal takovouto možnost nenabízel.  Tuto funkci využijete skoro pokaždé kdy zadáte záměrnou a velice rychle díky této funkci určíte komoru skoro za každého počasí. Červený bod je výborně vidět za šera či tmy s jasnou intentztou svítivostí. Řekl bych že bod číslo 7 na stupnici svítivosti je již na puškohledu zbytečný. Svítí totiž tak jasně a ostře až začíná osvětlovat i záměrný kříž skoro až k samému okraji optiky.  Za jasného počasí je zbytečné světelným bodem svítit jelikož optika výborně kreslí, pokud by jste chtěli ale bod rozsvítit červený bod v protislunci vidět nebude. Výměna baterie je poměrně jednoduchá plochá kulatá baterka je zapuštěna v regulačním kolečku optiky a poměrně jednoduše jde měnit. Doposud jsem baterku neměnil neměl jsem důvod není vybitá. Vydržela i velikou změnu teplot v předchozích zimách.  Optika je lehká, a při průhledu a zaměření padne do oka J někteří používají nástavce jelikož jsou zvyklí na kontakt s puškohledem a lepší světelnosti, avšak já nástavec na optiku nepoužívám. Redukční kolečko je poměrně lehce dostupné. Kryt redukčního kolečka je na poměrně široký závit a tudíž výborně zabraňuje propustnosti vody a nečistot.

Při průhledu optikou jsem po roce a půl skoro dvou letech nezaregistorval optické vady na sklech a čočkách ani žádnou formu aberace, ukotvení  skel v optice se jeví zatím jako pevné a dobré. Prašnost v puškohledu se zatím neprojevila.  Barevné provedení tohoto puškohledu je jako u většiny v barvě černé matné. Nelze tudíž mé strany tomuto objektivu vůbec nic vytknout. Snad jen jedna malá drobnost by se vytknout dala, krytka optiky je gumová a při chůzi má tendenci po optice klouzat až se přehoupne přes kraj puškohledu a vy přední krytku ztratíte. Ale to je drobnost.  Cena pořizovaného kusu byla jestli si ještě dobře pamatuji v termín pořízení cca 18.000Kč což také zrovna není málo, ale zmiňovaných 50 tis od Swarovského to není tudíž mi ještě zbylo na náboje.
Z vlastní zkušenosti mohu tedy tento puškohled doporučit.

Na stránkách www.meopta.cz nakonec naleznete veškeré modely a novinky, které si pro Vás tato společnost připravila. Při výběru nového puškohledu je dobré seznámit se s s funkčností a nabídkou jednotlivých modelů tak dát na doporučení kolegů či sostatních, kteří s danou optikou mají již svou zkušenost.

Žádné komentáře:

Okomentovat