čtvrtek 17. března 2016

Vřeštíme a vábíme

Přátelé, kamarádi, myslivci v posledních měsících se mi podařilo ulovit několik lišek, což by nebylo asi nic zajímavého, kdybych k tomu zásadně nepoužil vábničky.

Vábím stále, Vábím rád aneb jak liška přijde i na kilometrovou vzdálenost.....

Obecně vzato, vábení je dlouhá tradice, která se předává z generace na generaci. Vábí se snad všechna zvěř. Ale pozor musí se to umět! V minulosti mne děda učil vábit na obyčejnou trávu, kterou utrhl pod posedem. Každý z nás používá léty ověřené metody vábení a druhy vábniček. Ne, že bych jich také pár nezdědil, ale přšlo mi nějak nachuť vábit novými předladěnými vábničkami přímo od značky Nordik predator.

Po několika zhlédnutí na youtube jsem měl jak zvukovou, tak naučnou formu naposlouchanou a viděl jsem i ve střižených videích jak na vábničky reaguje zvěř. Ve vábení se zaměřuji hlavně na lišky, kterých je u nás nemálo a jsou celoročně poměrně hojně vidět. Mezi ty, kteří vábit umí se řadí Kirstofer Calusen, kdo nezná ať mrkne na http://kristofferclausen.com/ 

Tenhle borec ne jenom, že lišky vábí, loví, ale dokonce je i v lesích Norska a Finska rovnou vaří a jí.

To ale není můj případ, oslím můstkem se chci vrátit zpátky k vábení. Vábení je věda a proto se ještě jednou rád zmíním o předladěných vábníčkách firmy Nordik Predator. Jsou lehké, předladěné, některé v několika stupních intenzity. Na jedné je možné posunutím kroužku nastavit myškovačku, zaješí vřeštidlo, či nářek srny. Na druhé pak ptačí nářek, křičícího drozda a jiné druhy poraněné pernaté . Hraboše a jiné. Fungují skvěle, z vlastní zkušenosti. Vábnička ptačí nářek pokud je liška na lovu a správným vábením lišku zaujmete již ji neztratíte je ochotna na 0,5 ks otočit smer své cesty a jít Vám naproti. Nebo se náhle oklikou otočí a po nějaké době se vyhopune přímo před Vámi. Po Vábení na Nordik Predator buďte stále připraveni ke střelbě je velice pravděpodobné že liška je velmi blízko a vy ji ještě nevidíte. A to píši z vlastní zkušenosti.

U přiložených fotek se mi první lišku, kterou jsem přenechal pro Bena podařilo lišku přivábit cca na 400m a trvalo mi skoro hodinu, než přišla na loveckou vzdálenost. U té druhé lov sám o sobě trval cca 3 hodiny, kdy liška reagovala pouze na myši úspěšně lovila a se západem slunce zareagovala na vábničku představující ptačí nářek. Opět si šla pro vítr a několikrát změnila svou cestu. Abych ji po 3 hodinách krásného vábení úspěšně ulovil. O to krásnější zážitek byl jelikož jsem ji celou dobu viděl velmi dobře jak se chová a mění svou cestu jelikož byla louka posekána.

Všem, kteří ještě nezačli vřele doporučuji, s Nordik Predator neuděláte chybu a výsledek se dostaví velice rychle.

Lovu zdar!







Žádné komentáře:

Okomentovat